ŚWIATOWY DZIEŃ WALKI Z NOWOTWORAMI KRWI – COTY POLSKA WSPIERA FUNDACJĘ DKMS

Już od ponad ośmiu lat Coty Polska współpracuje z Fundacją DKMS regularnie wspierając jej inicjatywy, zarówno finansowo jak i poprzez uczestnictwo w projektach promujących ideę dawstwa w Polsce. Tym razem Coty po raz kolejny wspólnie z Fundacją oraz marką Lilou wzięło udział w obchodach Światowego Dnia Walki z Nowotworami Krwi, solidaryzując się z pacjentami cierpiącymi na nowotwory krwi i zwracając uwagę na zachorowalność na ten typ chorób.

Światowy Dzień Walki z Nowotworami Krwi (World Blood Cancer Day - WBCD) został zainicjowany w 2014 i jest obchodzony 28 maja. Jest to międzynarodowe wydarzenie, które ma na celu podniesienie świadomości na temat nowotworów krwi oraz edukacji o sposobach walki z nimi. Symbolem święta jest czerwony znak „&”, który wyraża wspólnotę i solidarność w walce z nowotworami krwi.

W tym roku, podczas obchodów WBCD firma Coty Polska wspólnie z Fundacją DKMS ponownie zaangażowała się w działania charytatywne. To właśnie z tej okazji w butiku Lilou, przy ul. Mokotowskiej 63 w Warszawie odbył się wyjątkowy event, na którym znane osobowości wraz z pacjentami oraz potencjalnymi dawcami rysowali czerwoną szminką Bourjois symbol „&” na znak wparcia dla tej szczytnej akcji.  Firmę Coty reprezentowała Monika Rut, Dyrektor Generalna firmy Coty na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Coty jest firmą zaangażowaną społecznie. Nasi pracownicy biorą udział w wielu akcjach i projektach charytatywnych, a działania w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu na stałe wpisały się w strategię naszej firmy. Z Fundacją DKMS jesteśmy związaniu od momentu jej powstania w Polsce. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy konsekwentnie wspierać tę organizację i widzieć niesamowite efekty jej pracy w postaci ogromnej rzeszy zarejestrowanych dawców oraz regularnie zwiększającej się świadomości na temat problemu nowotworów krwi w Polsce” - podkreśla Monika Rut, Dyrektor

Generalna firmy Coty na region Europy Środkowo-Wschodniej.

Tegorocznym obchodom Światowego Dnia Walki z Nowotworami Krwi towarzyszyły znane osobowości m.in.: dziennikarka Beata Sadowska oraz aktorki Aneta Zając i Agnieszka Sienkiewicz, które aktywnie wspierały inicjatywę nie tylko przychodząc na samo wydarzenie, ale także specjalnie na tą okazje przygotowując własnoręcznie stworzone fotografie z symbolem „&”. Zdjęcia stworzone zostały w oparciu o historie pacjentów dotkniętych chorobami nowotworowymi krwi. Podczas wydarzenia fotografie te zostały pokazane w formie kameralnego wernisażu a już wkrótce trafią one na aukcję charytatywną, z której dochód wesprze cele statutowe Fundacji DKMS.

Informacje na temat Coty Inc.

Coty jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych generującą dochody na poziomie około 9 miliardów dolarów amerykańskich, której głównym celem jest celebrowanie oraz wyzwalanie różnorodności piękna konsumentów. Jej potężne dziedzictwo biznesowe przyczyniło się do stworzenia kultowego portfela wiodących marek branży beauty.  Jako firma należąca do indeksu S&P 500, Coty jest globalnym liderem w kategorii zapachów, ma silną pozycję numer dwa w segmencie profesjonalnych produktów do koloryzacji i stylizacji włosów, a także jest numerem trzy na rynku kosmetyków kolorowych. 

Coty zostało podzielone na trzy dywizje: Coty Consumer Beauty skupia się na kosmetykach kolorowych, produktach detalicznych do koloryzacji i stylizacji włosów, kosmetykach do pielęgnacji ciała oraz masowych zapachach, sprzedawanych przede wszystkim za pośrednictwem masowych kanałów dystrybucji; należą do niej . takie marki jak Cover Girl, Max Factor, Rimmel, adidas i Sally Hansen. Dywizja Coty Luxury koncentruje się na zapachach prestiżowych oraz kosmetykach do pielęgnacji skóry segmentu premium, gdzie znajdziemy takie marki jak Calvin Klein, Marc Jacobs, Hugo Boss, Gucci,  Chloé, Bottega Veneta i philosophy. Oraz dywizja Coty Professional Beauty, która zajmuje się współpracą z właścicielami salonów oraz specjalistami zarówno w zakresie pielęgnacji włosów jak i paznokci, z takimi markami jak Wella Professionals, OPI, ghd i Sebastian Professionals. Coty posiada również 60% udziałów w firmie Younique, szybko rozwijającej się międzynarodowej platformie internetowej sprzedaży kosmetyków typu peer-to-peer w mediach społecznościowych.

Do Polski Coty weszło w roku 1993. Od początku istnienia, Polski oddział firmy charakteryzował bardzo dynamiczny rozwój i dziś Coty Polska jest największą firmą kosmetyczną działającą na polskim rynku detalicznym, a  marki Coty takie jak Rimmel, adidas czy Bourjois, zajmują czołowe pozycje w swoich segmentach i są regularnie wyróżniane w konkursach branżowych. Tylko w ubiegłym roku marki Coty zdobyły ponad 30 prestiżowych nagród. Coty Polska,  z siedzibą w Warszawie przy ulicy Domaniewskiej,  zatrudnia ponad 600 osób.

Informacje o Fundacji DKMS:

Misją Fundacji DKMS jest znalezienie dawcy dla każdego Pacjenta chorującego na nowotwory krwi i potrzebującego przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W Polsce Fundacja DKMS działa od 2008 r. jako niezależna organizacja non-profit  i jako Ośrodek Dawców Szpiku w oparciu o decyzję Ministra Zdrowia. Prowadzi głównie działania mające na celu edukację społeczną w zakresieidei dawstwa szpiku oraz rejestrację potencjalnych dawców krwiotwórczych komórek macierzystych. Fundacja DKMS to największy Ośrodek Dawców Szpiku w Polsce, w którym zarejestrowanych jest ponad 1 090 000 (stan na koniec marca 2017) potencjalnych dawców szpiku, spośród których 4000 (stan na 5 kwiet nia 2017) osób  stało się rzeczywistymi dawcami przekazując  krwiotwórcze komórki macierzyste pacjentom zarówno w Polsce, jak i na świecie, dając im tym samym szansę na życie. Fundacja DKMS działająca w Polsce jest również częścią DKMS międzynarodowej organizacji non-profit, jednej z największych Baz Dawców Szpiku na świecie, liczącej obecnie ponad 7 mln zarejestrowanych potencjalnych dawców.

Dodaj komentarz do galerii: ŚWIATOWY DZIEŃ WALKI Z NOWOTWORAMI KRWI – COTY POLSKA WSPIERA FUNDACJĘ DKMS

Czytaj także

Inne artykuły