Jak nie przytyć jesienią? Oto 5 sprawdzonych sposobów

Gdy nadchodzi jesień, coraz częściej mamy ochotę na słodkie, ciepłe i wysokokaloryczne potrawy. Nie ma w tym nic zaskakującego – organizm powoli przestawia się na tryb „trzeba jakoś przetrwać tę zimę”. Co zrobić, aby jesienna aura za oknem i podwyższony apetyt nie skończyły się niechcianymi dodatkowymi kilogramami?

W chłodniejsze dni organizm zaczyna potrzebować więcej energii do ogrzania ciała. Wzrasta metabolizm, a my nabieramy ochoty na wysokokaloryczne potrawy. Dni stają się coraz krótsze, słońca zaczyna być jak na lekarstwo, a nas dopada jesienna chandra, którą niejednokrotnie zwalczamy słodyczami. Oto kilka skutecznych sposobów na to, aby jesienno-zimowa pora nie zrujnowała figury i dobrego samopoczucia.

 

Gdy masz ochotę na słodkie lub tłuste…

W jesiennej diecie bardzo ważna jest częstotliwość spożywania posiłków. Najlepiej jeść pięć razy dziennie, ale w mniejszych porcjach. Pomijanie śniadań i długie przerwy między posiłkami mogą skutkować atakami wilczego głodu. Jeśli mamy ochotę na tłuste jedzenie, wybierzmy ryby morskie np. śledzia, łososia czy makrelę, które są bogate w „dobre” kwasy tłuszczowe omega-3 oraz witaminy A i E. Gdy chodzi za nami myśl o zjedzeniu czegoś słodkiego, odczekajmy parę minut, skupiając uwagę na czymś innym. Czasem tyle wystarczy, aby nie ulec pokusie. Jeśli jednak dalej mamy chęć na coś słodkiego, sięgnijmy po zdrowe przekąski takie jak owoce, bakalie i orzechy. Nic złego się nie wydarzy jeśli od czasu do czasu ulegniemy pokusie i skosztujemy kilka kostek czekolady lub kawałek ciasta – najlepiej jednak zjeść je w pierwszej połowie dnia, gdy jesteśmy najbardziej aktywni.

 

 

Dodaj komentarz do galerii: Jak nie przytyć jesienią? Oto 5 sprawdzonych sposobów

Czytaj także

Inne artykuły