5 nieoczywistych nawyków, przez które dużo bardziej cierpisz w czasie okresu

Zupełnie nieświadomie!

Który to dzień cyklu? A może ten najgorszy, czyli pierwszy? Jeśli od rana zwijasz się z bólu i połknęłaś już 2 tabletki, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Być może nieświadomie sama przyczyniasz się do tego, że miesiączka = koszmar. Nie musi tak być!

Jeśli żaden ze znanych sposobów (termofor, ziołowe herbatki, stanie na prawej nodze) nie przynosły ci jak dotąd ulgi, upewnij się czy przypadkiem rozwiązaniem problemu nie okaże się porzucenie takich nawyków jak:

 

1. Za krótki sen

Odpowiednia długość snu to nie tylko wypoczęty umysł i ciało, ale sprawnie działający organizm. Jeśli nie przykładasz do snu należytej wagi (kładziesz się i wstajesz o niestałej porze), doprowadzasz do całkowitego rozregulowania pracy hormonów. Przekłada sę to bezpośrednio na samopoczucie w czasie miesiączki, bo przecież nie jest żadną tajemnicą, że nasz cykl warunkują właśnie hormony.

 

2. Leżenie cały dzień w łóżku w pierwszy dzień okresu

Wolne na ten dzień? Cały czas to rarytas, na szczęście coraz więcej z nas może sobie pozwolić na home office. Bolesne skurcze uniemożliwiają normalne funkcjonowanie, ale nie poddawaj się i nie spędzaj całego dnia w łóżku. Najlepszym środkiem rozkurczowym jest - paradoskalnie - ruch. Oczywiście kontrolowany. Odpuść sobie cięższe aktywności, ale pokonanie dystansu pokój-kuchnia-pokój-łazienka kilka razy w ciągu dnia  jest więcej niż wskazane.

 

 

 

 

 

fot. Pinterest

Dodaj komentarz do galerii: 5 nieoczywistych nawyków, przez które dużo bardziej cierpisz w czasie okresu

Czytaj także

Inne artykuły