5 ćwiczeń fizycznych idealnych do wykonania w czasie okresu!

Miesiączka? Nie rezygnuj z aktywności. TE ćwiczenia nie tylko powinnaś wykonywać w czasie okresu, ale możesz nimi także zastąpić tabletkę przeciwbólową!

W czasie okresu najchętniej zawinęłybyśmy się w koc i nie wychodziły spod niego przez kilka dni. Przestrzegamy cię jednak przed takim pomysłem! To zły wybór! A właściwie, najgorszy. Endorfiny, uwalniane w czasie jakiegokolwiek treningu, zmniejszają odczuwanie bólu - w tym wypadku miesiączkowego. Jeśli więc borykasz się co miesiąc z bolesnymi skurczami, zacznij ćwiczyć, a złe samopoczucie na pewno minie. Jesteś tą szczęściarą, która nie wie co znaczy ból menstruacyjny? Dla ciebie też mamy gotowy argument! Okres to nie choroba, i ruch jest więcej niż wskazany! Jeśli trenujesz na co dzień, porzucając aktywność na czas tych dni, możesz wyjść z formy. Zachęcamy cię do tego, byś nie rezygnowała z ćwiczeń, oczywiście pod warunkiem, że nie zwijasz się z bólu i czujesz się w porządku.

 

1. Joga

Jedną z możliwości jest joga. Czy wiesz, że podczas każdego treningu prowadzący podaje wersję ćwiczeń dla osób w menstruacji? Nie ma więc mowy o tym, że poprzez nieodpowiednie rozciąganie, wzmożysz ewentualny dyskomfort.

 

 

 

fot. iStock

Dodaj komentarz do galerii: 5 ćwiczeń fizycznych idealnych do wykonania w czasie okresu!

Czytaj także

Inne artykuły